Neviditelný výtah do garáže

29.8. 2016

Parkování ve velkých městech je stále větší problém. Pokud také řešíte, kam s vašimi automobily, a máte štěstí, že ve městě vlastníte alespon nějaký pozemek, přinášíme vám inspiraci pro garáž, kterou na lednovém veletrhu ve Vídni představí jedna italská firma. Jejím úkolem bylo dodat garážový systém pro projekt renovace rodinného bydlení.

Popis projektugaráž pro auto

Projekt, který navrhlo Studio Alfa v Monze v Itálii, měl za úkol renovovat klasický přízemní dům s řemeslným dílnami, který stojí na pozemku 65x43 metrů a je ohraničen dvěma ulicemi. Architektka Desirena Fossani se soustředila na řešení, které mělo naplnit přání klienta vytvořit soukromý prostor, uzavřený pohledům z ulice, na stejném místě, kde klient vyrůstal jako dítě. Částečná demolice existující budovy byla nezbytná k realizaci nového projektu.

Projekt se u nadzemní části domu snažil zachovat "vzpomínky" klienta, jak v objemu, tak i ve stavebním materiálu. Vedle residenční budovy Studio Alfa navrhlol i vzhled venkovních prostor (cesty, parkovací místa, nové cesty, zeleň). Proto zadání, které vyžadovalo vytvoření "důležitého" zázemí v podzemí, vedlo architektku k vyhloubení podzemích prostor, které jsou tak rozsáhlé, že pojmou až 5 aut, a které mohou v případě potřeby sloužit jako zakrytý sklad nebo prostor na hraní.

Vstup do garážegaráž pro auto

Aby nebyla zahrada pohlcena betonovými rampami pod širým nebem, architektka přišla okamžitě s řešením neviditelného výtahu pro auta, díky němuž by v podzemí mohla parkovat auta, aniž by nezbytně zabírala místo na zahradě nebo přízemní garáži. Výtah pro auta, který byl v tomto projektu instalován, je model IP1-CM FF41 se střechou a 4 postranními sloupky umístěnými v rozích výtahu.

Jednou z výhod výtahu byly také finance, protože výtah pro auta pomohl vyhnout se pořízení dalších externích garáží a parkovacích míst na zahradě.

Otvor výtahu je zredukován na 70 cm a maximální zátěž je 2700 kg. Celý stroj je vybaven systémem, který synchronizuje zvedání pomocí čtyř nezávislých ramen a dvou hydraulických cylindrů, které jsou umístěny pod podlahou platformy.

Celkový zdvih výtahu je 4 m, ale u domu bylo pouze 3 m volného místa. Firma vymyslela řešení v podobě teleskopické střechy, která je zavěšena na platformě během zvedání. Proto je výška systému nad zemí, když je zdvižen, pouze 2,3 m.

Omezená výška střechy nad zemí umožnuje, aby po stranách nemusely být boční panely, protože nebezpečí spadnutí střechy je minimální. Během klesání střecha spočívá na speciální struktuře, oddělené od platformy, která se pohybuje do spodního podlaží.

Bezpečnost výtahu

Mechanismus je pod neustálou kontrolou uživatele. Uživatel totiž pro ovládání musí vložit klíč do kontrolního panelu a může tak kontrolovat, že v dosahu systému nejsou žádní lidé nebo zvířata. Panel je umístěn jenom v horním podlaží, takže se operace provádějí pouze, když je výtah vidět.

Ochranný pás kolem střechy je monitorován čtyřmi skupinami bezpečnostních fotobuněk. Pokud zjistí překážku, okamžitě celý mechanismus zablokují.

Střecha systému je pokryta betonovým pražci, které jsou vhodné pro venkovní použití. Nevyžadují údržbu jako dřevo a jsou pevné. Designer je použil v tomto projektu k pokrytí okolí výtahu do vzdálenosti 150 cm a také na střechu výtahu.

U tohoto modelu výtahu, kde jsou sloupky umístěny v rozích, je otvírání dveří automobilu pohodlné a jednoduché, protože na bocích výtahu nejsou žádné překážky.

PředchozíDalší

v diskusi je 0 příspěvků